Loopclinic voor Marathon en Kidsrun

Vrijdag 7 juni werd er voor groep 3 tot en met 8 een clinic hardlopen georganiseerd door Dorien Janse, in samenwerking met de MBO studenten. Op 16 juni kunnen de kinderen meedoen aan de minimarathon tijdens de Marathon Amersfoort en op 22 juni is er in Nieuwland een Kidsrun tijdens het wijkfeest. Met diverse looponderdelen konden de kinderen zich voorbereiden op evt. deelname aan deze loopjes.
De kinderen deden mee aan een woordspel, waarbij ze na ieder rondje rond de Draak, een letter konden verzamelen om een woord mee te maken. Hoe ouder de kinderen, hoe meer letters en dus hoe meer rondjes er gelopen moesten worden. Daarnaast konden ze sprinten tijdens de estafette en techniek oefeningen doen in de loopladders. De kinderen deden enthousiast mee.

• clinic